Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej w zakresie swoich zadań dydaktycznych zajmuje się merytorycznym przygotowaniem studentów do zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciela wychowawcy w placówkach opiekuńczych i socjoterapeutycznych, pedagoga terapeuty wyposażonego w kompetencje niezbędne w zawodzie pedagoga, nauczyciela i terapeuty pedagogicznego. Dzięki współpracy z licznymi interesariuszami zewnętrznymi Katedra inicjuje i prowadzi wiele projektów dydaktycznych w tym w zakresie metodyk szczegółowych: CLIL, STEM i STEAM, metod problemowych (PBL). Zainicjowała i prowadzi pracownię metodyczną MAKERSPACE.
Skład osobowy:
- Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ChAT – kierownik katedry
- Dr Renata Ernst-Milerska
- Dr Andrzej Michalski
- Mgr Ewa Ferenc-Lech (pracownik nieetatowy)
- Mgr Aleksandra Kujawska (pracownik nieetatowy)
- Mgr Alina Kozakowska (pracownik nieetatowy)
- Mgr Tomasz Mirecki (doktorant)
- Mgr Anna Matecka (doktorantka)
- Mgr Aleksandra Piskorska (pracownik nieetatowy)
- Mgr Karolina Wyrwicz (doktorantka)
W Katedrze działa Pracownia Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, która koordynuje przygotowanie merytoryczne i metodyczne przyszłych nauczycieli, inicjuje współpracę z interesariuszami zewnętrznymi w tym z przedszkolami i szkołami ćwiczeń, w których studenci odbywają praktyki zawodowe. Działalność pracowni koncentruje się na przekazywaniu studentom najnowszej wiedzy na temat metodyki nauczania na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W pracowni znajdują się liczne pomoce dydaktyczne oraz materiały do tworzenia własnych pomocy podczas zajęć dydaktycznych. Pracownia jest wyposażona w elementarze, podręczniki, zeszyty ćwiczeń, przewodniki metodyczne, literaturę dziecięcą, lektury oraz literaturę tematu.
- Dr Katarzyna Dmitruk-Sierocińska – kierownik pracowni
- Dr Elżbieta Aleksiejuk
- Mgr Agnieszka Maksymiuk (pracownik nieetatowy)