W dniu 16 kwietnia br. studenci III i V roku jednolitych studiów magisterskich oraz studenci I roku studiów uzupełniających magisterskich mieli okazję bliżej poznać ideę i założenia pedagogiki waldorfskiej. Studentów przywitała kadra przedszkola, zapach drewna i kwiatów oraz stół ze wspaniałymi naparami i ciasteczkami. Po wspólnym poczęstunku wszyscy poczuli się zaopiekowani, otoczeni życzliwością i uśmiechem. Dzięki uprzejmości Pani Dyrektor Lidii Michałowicz, studenci przez kilka godzin uczestniczyli w licznych aktywnościach. Poprzez osobiste zaangażowanie doświadczyli specyfiki funkcjonowania przedszkola waldorfskiego. Zapoznali się z założeniami pracy przedszkola, rytmem dnia i tygodnia oraz wyjątkowym klimatem przedszkola wynikającym z doskonale wykształconej kadry i odpowiednio zagospodarowanym otoczeniem. Studenci wzięli udział w zabawach ruchowych, malowaniu i wspomnianym wspólnym posiłku. Na koniec był czas na zadawanie pytań i obejrzenie zdjęć, na których uwiecznione było, jak przedszkolaki bawią się, rysują, pieką pierniczki, szyją, majsterkują, sprzątają, wykonują najróżniejsze aktywności w ogrodzie przedszkolnym. Zwieńczeniem wizyty był teatrzyk.
Trudno było nam się rozstać, bo ciągle pojawiały się nowe pytania. Panie nauczycielki z wielką chęcią i wyczerpująco odpowiadały na wszystkie zagadnienia. Bardzo dziękujemy wszystkim pracownikom Niepublicznego Przedszkola Waldorfskiego w Warszawie przy ul. Żytniej 79 za podarowany czas i gościnę. To była doskonała dawka wiedzy praktycznej.
Organizatorem spotkania była Pracownia Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej.