Stanowisko: adiunkt w grupie dydaktycznej
Funkcja: Kierownik praktyk studenckich
Jednostka: Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej
E-mail: k.dsierocinska@chat.edu.pl
Kariera naukowa:
- doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, 2005, Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, promotor w przewodzie doktorskim prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska,
- ukończyła studia podyplomowe, kursy, szkolenia, seminaria
Zainteresowania naukowe:
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, edukacja wczesnoszkolna w wymiarze teoretycznym i praktycznym, nowatorskie formy edukacji małego dziecka, fundamentalne wartości dzieciństwa (min. swobodna ekspresja i kreatywność), tanatopedagogika (przede wszystkim zagadnienia związane z edukacją małych dzieci na temat śmierci), diagnoza pedagogiczna
Osiągnięcia naukowe (nagrody, wyróżnienia):
2016: nagroda II stopnia za działalność dydaktyczno-organizacyjną Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
2015: nagroda II stopnia za działalność organizacyjną Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie,
2015: odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz rozwoju nauki,
2014: uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania
Działalność organizacyjna (z ostatnich lat):
Sekretarz (przewodnicząca) ogólnopolskiej konferencji naukowej Odwaga odpowiedzialności. Pedagogiczne pytania, refleksje i krytyczne analizy dotyczące znaczenia demokracji we współczesnym świecie zorganizowanej przez Katedrę Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej, Katedrę Prawa Oświatowego i Polityki Społecznej Wydziału Pedagogicznego w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (13-14.06.2019), wystąpienie Wybrane aspekty społeczno-etycznej odpowiedzialności dorosłych wobec dzieci,
Członek rady naukowej i sekretarz konferencji Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej, zorganizowanej przez Wydział Pedagogiczny w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń pod patronatem Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej (22-23.06.2017)
Sekretarz konferencji Nauczyciel jako przewodnik po współczesnym świecie. Innowacje pedagogiczne w procesie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli, zorganizowanej przez Katedrę Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej Wydziału Pedagogicznego w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (31.05.2016)
Czynny udział w międzynarodowym projekcie dydaktycznym Janusz Korczak – EINE INSPIRATION FÜR PÄDAGOGEN przeprowadzonym przez Wydział Pedagogiczny Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu w Salzburgu (15.05.2015)
Działalność pozanaukowa, w tym popularyzatorska:
Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi realizując tam swoje autorskie programy edukacyjno-wychowawcze.
Działacz zewnętrzny w Kampanii Cała Polska czyta dzieciom: Czytające przedszkola, Czytające szkoły – Mądra szkoła czyta dzieciom.
Recenzent materiałów szkoleniowych dla WSiP SA.
Innowator warsztatów dla rodziców w projekcie Akademii Świadomego Rodzica.
Członek Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka.
Publikuje min. w:
Aspektach, Bliżej przedszkola, Edukacji Elementarnej w Teorii i Praktyce, Edukacji i dialogu, E!stilo, Gazecie szkolnej, Kwartalniku Pedagogicznym, Studiach z Teorii Wychowania, Szkole specjalnej, Ruchu Pedagogicznym, Wychowaniu na co dzień
Ważniejsze publikacje (z ostatnich lat):
– Ważne tematy, trudne rozmowy. Umieranie, przemijanie, Bliżej przedszkola, nr 10.217/2019, s. 26-30.
– Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej, redaktor R. Nowakowska-Siuta, K. Dmitruk-Sierocińska, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018
– Mądrze i taktownie, przystępnie i zrozumiale – czyli o śmierci w literaturze dziecięcej, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 45(2017/3), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 39-67.
– Indywidualność dziecka w obliczu obowiązku szkolnego, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 40(2016/2), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 25-40.
– Znaczenie aktywności i metod aktywizujących w edukacji zintegrowanej, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 37(2015/3), Wyd. Akademia Ignatianum, s. 29-40.
Kieruje się maksymą:
Całe nasze życie to działanie i pasja. Unikając zaangażowania w działania i pasje naszych czasów, ryzykujemy, że w ogóle nie zaznamy życia (Herodot)