Ułatwienia dostępu

Erasmus+

Dr hab. prof. ucz. Jerzy Sojka
Uczelniany koordynator ds. programu Erasmus+
Coordinator for the Erasmus+ Programme

e-mail: j.sojka@chat.edu.pl

Program Erasmus powstał w 1987 roku jako europejski program wymiany studentów. Mimo że jego zasięg i cele poszerzały się w kolejnych latach, główna idea pozostaje ta sama: rozwijanie międzynarodowej współpracy między uczelniami. Nazwa Erasmus nawiązuje do imienia holenderskiego filozofa i teologa, humanisty, Erazma z Rotterdamu (1466-1536). Erazm, jak inni wybitni ludzie renesansu, kształcił się w wielu ośrodkach akademickich
w różnych krajach Europy, a jego poglądy na edukację przesycone były głębokim humanizmem. Erasmus jest programem współpracy między uczelniami –skierowany do studentów i pracowników szkół wyższych. W niektórych jego akcjach mogą uczestniczyć również instytucje, organizacje lub przedsiębiorstwa, które współpracują z uczelniami. Celem Erasmusa jest podnoszenie jakości kształcenia w krajach europejskich poprzez rozwijanie międzynarodowej współpracy między uczelniami oraz wspieranie mobilności studentów i pracowników szkół wyższych.

Zasady wymiany studenckiej reguluje Karta Studenta Erasmusa, której respektowanie deklarują uczelnie, który otrzymały Kartę Uczelni Erasmusa (Erasmus University Charter), przyznaną również ChAT.

Program Erasmus+:

  • Informacja o wyjazdach studentów na studia
  • Informacje o wyjazdach dla studentów wyjeżdżających
  • Informacja o wyjazdach dla pracowników
  • Information for incoming student’s

Udział Akademii w programie Erasmus+ jest nakierowany na rozwój pracowników poprzez intensyfikację wymiany i kontaktów międzynarodowych dzięki przeprowadzonym mobilnościom. Akademia dąży do tego, by jej pracownicy mieli szansę poszerzenia swojego warsztatu dydaktycznego i badawczego poprzez dzielenie się wynikami swojej pracy badawczej nie tylko ze studentami Akademii, ale także naszych uczelni partnerskich w ramach mobilności programu Erasmus+. Znaczenie takiej aktywności pracowników uczelni odzwierciedlone jest zarówno w regularnych zachętach do udziału w programie kierowanych do wszystkich pracowników, jak i traktowaniu wyjazdów jako ważnego elementu ich oceny okresowej. W swojej strategii internacjonalizacji i modernizacji Akademia kładzie także akcent na rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań zarówno poprzez prowadzenie projektów badawczych w ramach teologii i nauk społecznych w ramach partnerstw strategicznych, jak i w poszukiwaniu możliwości włączenia się w badania nad koniecznymi zmianami sposobów działania w zakresie edukacji.”

(Z Deklaracji Programu Erasmus ChAT)

W latach 2019-2022 realizowano m.in. projekt TORAL:  „Training on religion as a lever towards mental and physical health” Koordynatorem projektu ze strony ChAT była prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, wykonawcami prof. Tadeusz Jacek Zieliński, dr hab.prof. ChAT Stefan Tomasz Kwiatkowski oraz dr hab. prof. ChAT Jerzy Sojka. W projekcie uczestniczyły następujące uczelnie i instytuty:

  • Erciyes University, Kayseri, Turcja
  • Gazi Universitesi, Ankara, Turcja
  • Orthodox Academy of Crete, Chania, Grecja
  • Sdruzenije na Raboteshtite s Hora s Uvrezhdaniya, Plovdiv, Rumunia
  • PhoenixKM BVBA, Kortemark, Belgia
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram