Ułatwienia dostępu

Projekty badawcze

Projekty badawcze realizowane w ramach programów Narodowego Centrum Nauki:


  • Projekty badawcze realizowane w 2023 r.
    Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Przygotowanie do zawodu młodych pedagogów w Polsce i Izraelu zagadnienia porównawcze
    Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Młodzi imigranci w Polsce – funkcjonowanie w środowisku lokalnym
    Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Strategie afiliacyjne uczniów wyznania ewangelickiego w środowisku szkolnym. Badania jakościowe
    Dr Joanna Lewczuk Duchowość a zachowania zdrowotne sportowców amatorów.
    Prof. Tadeusz J. Zieliński Status dyskursu politycznego w dydaktyce szkoły wyższej
  • Projekty badawcze realizowane w 2022 r.
    Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Kontekst historyczny w pedagogice porównawczej – zagadnienia metodologiczne i rekonstrukcje dyskursu
    Prof. dr hab. Tadeusz J. Zieliński Wypowiedzi światopoglądowe w placówkach oświatowych w perspektywie orzecznictwa sądowego
    Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Funkcjonowanie dzieci ze zróżnicowanym kontekstem kulturowo-narodowościowym w nowych miejscach pobytu – na przykładzie uchodźców ukraińskich w Polsce
    Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania ilościowe
    Dr Elżbieta Bednarz Edukacja religijna w perspektywie socjalizacji i egzystencjalnych potrzeb uczniów
    Dr Izabela Kochan Asymilacja dzieci ukraińskich w szkole publicznej w Polsce. Rekonstrukcja procesu i jego uwarunkowania w perspektywie badań jakościowych
    Dr Anna Walczak Role społeczne i system wartości wschodzących dorosłych
    Mgr Elżbieta Byrtek Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania jakościowe
  • Projekty badawcze realizowane w 2021 r.
    Dr Izabela Kochan, Dr J. Lewczuk, Dr Anna Walczak Women in the Covid – 19 pandemic: the psychosocial situation of female students in Poland
    Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Casus Andersa Breivika. Analiza wyselekcjonowanych wymiarów
    Dr hab. Agnieszk Piejka, prof. ChAT Rola wychowania przez sztukę w budowania pokoju. Na przykładzie międzynarodowych działań edukacyjnych ze studentami
    Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Religious education in Poland in context of praxeological thinking concernirig school learning / Nauka religii w Polsce w kontekście punktowanymi publikacjami w prakseologicznego myślenia o edukacji szkolnej
    Dr hab. Bogusław Milerski, prof. dr hab. Tadeusz J. Zielinski Zasada bezstronność światopoglądowej państwa i jej implikacje pedagogiczne w kontekście edukacji szkolnej w Polsce
    Dr Rafał Bodarski Aspiracje uczniów w kontekście modelu doradztwa zawodowego realizowanego w szkole
  • Projekty badawcze realizowane w 2020 r.
    Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Metafory w rozumieniu świata społecznego (Podręcznik)
    Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Partycypacja społeczna jako czynnik kształtujący fenomen fińskiej oświaty i szkolnictwa wyższego
    Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski  Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji(część 2)
  • Projekty badawcze realizowane w 2019 r.
    Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski, Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji
    Ks. dr hab. prof. ChAT Mirosław Michalski, W poszukiwaniu teologicznego uzasadnienia edukacji proekologicznej
    Dr Elżbieta Aleksiejuk, Personalizm pedagogiczny Wasilija W Zieńkowskiego (1881 – 1962)
    Ks. dr Artur Aleksiejuk, Status człowieka przed urodzeniem w judaizmie: od starożytności do czasów współczesnych
    Dr Joanna Lewczuk, W poszukiwaniu czynników związanych ze skłonnością do prowadzenia zdrowego stylu życia. Czy osobowość determinuje zachowania zdrowotne sportowców amatorów
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2018 r.
    Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Socjologia emocji: duma i wstyd. Casus Andersa Behringa Breivika
    Dr hab. prof. ChAT Renata Nowakowska-Siuta: Społeczne rekonstrukcje idei niemieckiego uniwersytetu neohumanistycznego
    Dr Karina Szafrńska: Cele życiowe wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
    Dr Agnieszka Piejka: Kultura pokoju jako wyzwanie edukacyjne 
    Dr Stefan Tomasz Kwiatkowski: Uwarunkowania skuteczności zawodowej kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2017 r.
    Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Fenomenologia wstydu i wstrętu na przykładzie domowych opiekunów krewnych starych, termalnie chorych
    Dr Joann Lewczuk: Związek orientacji społecznych z percepcją mimicznych ekspresji emocjonalnych i postrzeganiem ludzi
    Ks. dr Artur Aleksiejuk: Problematyka antropologiczna w rosyjskiej refleksji pedagogicznej w połowie XIX wieku
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2016 r.
    Dr Rafał Bodarski: Kulturowe aspekty w procesie doradztwa zawodowego oraz adaptacji do pracy azylantów i uchodźców
    Dr Joanna Lewczuk: Specyfika rozpoznawania zdegradowanych ekspresji mimicznych przy wykorzystaniu techniki morfingu
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2015 r.
    Dr Rafał Bodarski: Mobbing we współczesnej szkole – diagnoza, uwarunkowania zjawiska oraz sposoby zapobiegania
    Mgr Elżbieta Aleksiejuk: Podstawy teoretyczne systemu pedagogicznego Wasilija W. Zieńkowskiego
    Dr Izabela Kochan: Wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2014 r.
    Mgr Elżbieta Byrtek: Nauczanie konfirmacyjne w Polsce – europejska perspektywa porównawcza
    Dr Izabela Kochan: Starość w percepcji nauczycieli języka polskiego
  • Projekty badawcze zrealizowane w 2013 r.
    Dr hab. prof ChAT Renata Nowakowska-Siuta: Konstruktywizm pedagogiczny – koncepcja Lwa S. Wygotskiego i jej praktyczne implikacje we wczesnej edukacji dzieci zdolnych
    Dr Rafał Bodarski: Kryzys tożsamości w kontekście przemian społeczno-kulturowych, jako źródło wyzwań dla młodych dorosłych
  • Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2017
    Dr Stefan Kwiatkowski: Diagnoza przygotowania kandydatów na nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z perspektywy własności wewnętrznych warunkujących zawodową efektywność w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2016
    Dr Stefan Kwiatkowski: Umiejscowienie kontroli i styl radzenia sobie ze stresem jako czynniki warunkujące motywację do zmiany i poziom stresu nauczycieli
  • Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2014
    Dr Stefan Kwiatkowski: Osobowość zawodowa, inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne studentów pedagogiki jako czynniki warunkujące przyszły sukces w zawodzie nauczyciela
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram