STUDIA DOSTOSOWANE DO POTRZEB OSÓB PRACUJĄCYCH
Wybór specjalności „Pedagogika społeczno–kulturowa” daje możliwość podjęcia pracy w samorządach lokalnych i administracji państwowej, stowarzyszeniach, fundacjach i innych organizacjach pozarządowych, domach, centrach i ośrodkach kultury, klubach, świetlicach, placówkach edukacyjnych, organizacjach młodzieżowych itp. Absolwent studiów posiada uprawnienia do wykonywania pracy pedagogicznej oraz pracy animatora kultury i oświaty w instytucjach kulturalnych, edukacyjnych i administracyjnych, a także wykonywanie pracy opiekuńczej i wychowawczej w instytucjach pomocowych i opiekuńczych – publicznych i niepublicznych. Absolwent w myśl zapisów Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, Dz.U. 2014 nr 0 poz. 1145 2015.01.01 oraz Międzynarodowy Standard Klasyfikacji Zawodów ISCO-08 235911 może wykonywać zawód pedagog animacji kulturalnej: kreuje i organizuje społeczność lokalną do uczestnictwa w kulturze; inicjuje i organizuje grupy osób zainteresowanych działalnością artystyczną i kulturalną; prowadzi zajęcia i warsztaty artystyczne; przekazuje wiedzę o określonej dziedzinie sztuki oraz uczy technik niezbędnych do jej uprawiania; stosuje techniki komunikacji społecznej i interpersonalnej w celu integrowania środowiska, a także zawód animator czasu wolnego młodzieży (pracownik młodzieżowy): wspiera, inicjuje i organizuje zajęcia w czasie wolnym dla młodzieży zagrożonej uzależnieniami, przestępczością, agresją, prostytucją, pozbawionej opieki przez rodziców; prowadzi warsztaty i zajęcia w świetlicach środowiskowych, w klubach, w placówkach edukacji pozaszkolnej i nieformalnej oraz na ulicach; współpracuje ze szkołą i społecznościami lokalnymi; organizuje pomoc i wsparcie przez służby socjalne i placówki opieki zdrowotnej.
Zasady kwalifikacji
Do ubiegania się o przyjęcie na studia na pierwszy rok studiów drugiego stopnia na kierunku Pedagogika uprawnione są osoby posiadające tytuł licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny. Kandydatów na studia drugiego stopnia obowiązuje ranking dyplomów ukończonych studiów. Szczegółowe zasady ustalania rankingu świadectw maturalnych, w tym algorytm określa załącznik nr 2 do nr 10/2022 uchwały Senatu ChAT w Warszawie z dnia 19 maja 2022 r.
Dokumenty wymagane do złożenia w formie papierowej w dziekanacie Wydziału Nauk Społecznych ChAT w przypadku zakwalifikowania się na studia. Po zakwalifikowaniu na podstawie podania o przyjęcie na studia złożonego w systemie IRK kandydaci składają we właściwym dziekanacie Akademii następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z osobistego konta rejestracyjnego w systemie IRK i podpisane przez kandydata,
- oryginał lub uwierzytelniony odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (dyplom ukończenia studiów jednolitych magisterskich, drugiego stopnia lub pierwszego stopnia) albo dyplom równorzędny wydany za granicą, celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem lub uwierzytelnionym odpisem,
- aktualną fotografię kandydata, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.