Ułatwienia dostępu

dr Renata Ernst-Milerska

dr Renata Ernst-Milerska

Stanowisko: adiunkt w grupie badawczo-dydaktycznej
Jednostka: Katedra Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej
E-mail: r.ernst@chat.edu.pl

Doktor nauk humanistycznych (obecnie nauk społecznych), dyscyplina pedagogika, 2001, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.

Tytuł rozprawy doktorskiej: Edukacja międzykulturowa poprzez nauczanie języka obcego na przykładzie języka niemieckiego.

Dorobek naukowy:

Dorobek naukowy wpisuje się w pola problemowe nauk społecznych ze szczególnym uwzględnieniem dydaktyki szkolnej i glottodydaktyki. Obejmuje problematykę dydaktyki ogólnej, dydaktyki przedmiotowej oraz kwestii edukacji i wsparcia psychopedagogicznego w środowisku interkulturowym. Prace naukowe opierają się nie tylko na analizie dorobku literatury polsko- i obcojęzycznej, lecz również na własnych badaniach empirycznych.

Wykaz co najwyżej 10 najważniejszych publikacji lub osiągnięć artystycznych z ostatnich 10 lat

Ernst-Milerska, R. (2022). Inkluzja społeczna jako projekt edukacyjny. Pedagogiczne implikacje stanowiska Kościoła Ewangelickiego w Niemczech. Paedagogia Christiana. vol. 49/1, 181-196.

Ernst-Milerska, R. (2020). Nauczanie na odległość w czasie pandemii jako wyzwanie wobec egalitarnego statusu szkoły publicznej. Studia z Teorii Wychowania. vol. 11 (33)/4, 193-210.

Ernst-Milerska, R. (2020). Idea kształcenia dialogicznego w kontekście memorandów Kościoła ewangelickiego w Niemczech. Rocznik Teologiczny. vol. 62/2, 685-698.

Ernst-Milerska, R. (2019). Rekrutacja i sprawiedliwość społeczna. Dylematy naboru do szkół średnich w Polsce. W: Odwaga odpowiedzialności. Demokratyczne przemiany życia społecznego w refleksji pedagogicznej. R. Nowakowska-Siuta, T.J. Zieliński (eds.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT, 327-336.

Ernst-Milerska, R. (2015). Przedsiębioroczość jako przedmiot szkolny: między kształceniem realnym a ogólnym. Studia z Teorii Wychowania. vol. 6 (12)/3, 193-207.

Ernst-Milerska, R. (2015). Badanie opinii rodziców jako praktyka demokratycznej kultury szkoły. Studia z Teorii Wychowania. vol. 6 (10)/1, 115-134.

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram