Ułatwienia dostępu

dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof ucz.

dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof ucz.

Stanowisko: profesor uczelni
Funkcja: Kierownik Katedry
Jednostka: Katedra Pedeutologii i Psychologii Wychowania
E-mail: s.kwiatkowski@chat.edu.pl

Kariera naukowa:

  • habilitacja: doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika w specjalności pedeutologia, 2019, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • doktorat: nauki humanistyczne – pedagogika, 2012, Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • magisterium: psychologia, 2010, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie

Zainteresowania naukowe: 

pedeutologia, psychologia różnic indywidualnych, psychopedagogika pracy.

Granty i projekty badawcze:

  • Poczucie samotności a poczucie koherencji rodzeństwa osób niepełnosprawnych­ – projekt badawczy finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zrealizowany w 2013 roku w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej – wykonanie konsultacji psychologicznej
  • Osobowość zawodowa, inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne studentów pedagogiki jako czynniki warunkujące przyszły sukces w zawodzie nauczyciela – projekt badawczy zrealizowany w 2014 roku w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w ramach funduszu badań statutowych finansowanego przez  Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – autorstwo i pełne wykonanie projektu
  • Umiejscowienie kontroli i styl radzenia sobie ze stresem jako czynniki warunkujące motywację do zmiany i poziom stresu nauczycieli – projekt badawczy zrealizowany w 2016 roku w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej sfinansowany z dotacji celowej na prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w ChAT – autorstwo i pełne wykonanie projektu
  • Diagnoza przygotowania kandydatów na nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z perspektywy właściwości wewnętrznych warunkujących zawodową efektywność  w pracy z dziećmi i młodzieżą – projekt badawczy realizowany w latach 2017-2018 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej sfinansowany z dotacji celowej na prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w ChAT – autorstwo i pełne wykonanie projektu
  • Uwarunkowania skuteczności zawodowej kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji – projekt badawczy realizowany w latach 2017-2018 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej sfinansowany z dotacji celowej na prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w ChAT – autorstwo i pełne wykonanie projektu
  • Członek polskiego zespołu (utworzonego w ramach ChAT) prowadzącego prace badawcze w ramach międzynarodowego projektu badawczego oraz dydaktycznego TORAL (Training on religion as a lever towards mental and physical health), realizowanego w ramach Programu UE Erasmus Plus akcji Partnerstwa Strategiczne [numer projektu KA204-073981] w odniesieniu do edukacji dorosłych – 2020-2022

Osiągnięcia naukowe (nagrody, wyróżnienia za działalność naukową):

  • nagroda indywidualna JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2015 r.)
  • nagroda indywidualna I stopnia JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2016 r.)
  • nagroda indywidualna II stopnia JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2018 r.)
  • nagroda indywidualna JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2019 r.)
  • nagroda indywidualna JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2020 r.)
  • nagroda indywidualna JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2021 r.)
  • nagroda indywidualna JM Rektora Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (grudzień 2022 r.)

Pełnione funkcje, w tym przynależność do stowarzyszeń naukowych:

  • członek Sekcji Pedeutologii Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (2020-2024)
  • członek Zespołu Edukacji i Pracy Nauczycieli Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2017-2020)
  • członek Redakcji czasopisma „Studia z Teorii Wychowania” (Wydawnictwo Naukowe ChAT)
  • koordynator redakcji tematycznych (2014-2018)
  • sekretarz Redakcji (2018-)
  • członek Rady Wydziału Pedagogicznego Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (2016-2019)
  • członek Rady Wydziału Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (2019-)
  • wiceprzewodniczący Rady Wydziału Nauk Społecznych ChAT w kadencji 2020-2024
  • członek Senatu Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (2020-2024)
  • przewodniczący Międzywydziałowej Komisji do Spraw Rozkładu Zajęć Dydaktycznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (2015-)
  • członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (2013-)
  • członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2017-)
  • przewodniczący Zespołu ds. Jakości Kształcenia w Wydziale Nauk Społecznych ChAT (2020-)
  • kierownik Pracowni Psychologicznych Podstaw Wychowania (w Katedrze Dydaktyki i Pedagogiki Porównawczej Wydziału Nauk Społecznych ChAT) (2019-2023)
  • członek Komisji ds. Przewodów Doktorskich ChAT (2020-)
  • członek Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej ChAT (2020-)
  • członek Komisji ds. Przewodów Doktorskich ChAT (2020-)
  • członek Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów (ChAT) (2021-)
  • kierownik Katedry Pedeutologii i Psychologii Wychowania w Wydziale Nauk Społecznych ChAT (2023-)

Współpraca międzynarodowa:

  • koordynator współpracy Wydziału Pedagogicznego/Wydziału Nauk Społecznych ChAT z David Yellin College of Education w Jerozolimie (Izrael) (2014-)
  • udział w Programie TransFormation.doc realizowanym w ramach projektu systemowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pt. „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi i ich wynikami” – wizyta studyjna na Uniwersytecie Lund w Szwecji (18-31.10.2015 r.)
  • wizyta studyjna w David Yellin College of Education w Jerozolimie (11-18.06.2016 r.) – wyjazd w ramach programu Erasmus
  • wizyta studyjna w Fachhochschule-University of Applied Sciences Potsdam (Poczdam, Niemcy, 1-5.06.2017 r.)

Działalność organizacyjna:

  • przewodniczący komitetu organizacyjnego konferencji Nauczyciel jako przewodnik. Innowacje w systemie kształcenia i doskonalenia nauczycieli – 31.05.2016 r., konferencja zorganizowana przez Katedrę Dydaktyki i Pedagogiki Szkolnej Wydziału Pedagogicznego Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej we współpracy w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES);
  • współprzewodniczący komitetu organizacyjnego konferencji Nauczyciel wspierający i wspierany. Rola umiejętności interpersonalnych w pracy nauczyciela – 16.12.2016 r., konferencja zorganizowana przez Katedrę Socjologii Zmiany Społecznej Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie;
  • współorganizator wizyty wykładowców i studentów David Yellin College Polsce, na zaproszenie Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (24.11-1.12.2014 r.)
  • współorganizator wizyty wykładowców i studentów David Yellin College of Education w Polsce, na zaproszenie Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (4-11.11.2015 r.)
  • kierownik studiów podyplomowych „Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna” prowadzonych w Wydziale Pedagogicznym ChAT w ramach projektu „Chrześcijańska Akademia Teologiczna jako promotor integracji społecznej” i współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) (23.04.2013- 31.05.2014 r.)
  • członek Komitetu Naukowego konferencji (online) „Nauczyciel i jego praca wobec wyzwań współczesności” – organizator: Katedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (KUL) – 14.04.2021 r.
  • członek Komitetu Naukowego III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu NAUCZYCIEL WOBEC WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ pod hasłem Nauczyciel wobec nowych technologii, mediów społecznościowych i zdalnego nauczania­ – organizator: Zakład Pedagogiki Ogólnej i Edukacji Wydziału Nauk Humanistycznych i Informatyki Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku we współpracy z Sekcją Pedeutologii Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN – 21.10.2021
  • członek Komitetu Naukowego Międzynarodowej Konferencji Naukowej Teacher. Change. Development – 8-10.05.2023 r. – zorganizowanej przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Wybrane publikacje naukowe:

  • Pedagogiczne i psychologiczne aspekty dopasowania zawodowego „Ruch Pedagogiczny” nr 3-4/2011, s. 59-73.
  • Choosing the Teaching Profession – Research Results (2012). W: J. Madalińska-Michalak, H. Niemi, S. Chong (red.) Research, Policy and Practice in Teacher Education in Europe. (s. 141-161). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Stopień dopasowania zawodowego studentów pedagogiki w kontekście psychopedagogicznego paradygmatu przystosowania człowieka do pracy „Ruch Pedagogiczny” nr 4/2013, s. 101-118.
  • Osobowość studentów pedagogiki w ujęciu Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości „Ruch Pedagogiczny” nr 1/2014, s. 73-86.
  • Sukces w zawodzie nauczyciela w świetle wiedzy o różnicach indywidualnych „Ruch Pedagogiczny” nr 1/2015, s. 19-34.
  • Charakterystyki wewnętrzne studentów wczesnej edukacji w świetle porównań międzygrupowych „Ruch Pedagogiczny” nr 3/2015, s. 49-70.
  • Diagnoza wybranych różnic indywidualnych studentów pedagogiki w kontekście przyszłych sukcesów w zawodzie nauczyciela „Studia z Teorii Wychowania” nr 4/2015, s. 127-159.
  • Kształtowanie kompetencji społecznych nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” nr 4/2015, s. 169-176.
  • Innowacje we współczesnym systemie kształcenia nauczycieli w kontekście kształtowania inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych (2015). W: R. Nowakowska-Siuta (red.) Bliżej siebie. Edukacja i dialog w grupie niejednorodnej kulturowo. (s. 93-109). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej.
  • Idea edukacji społeczno-emocjonalnej jako narzędzie optymalizujące efektywność procesu kształcenia uczniów i nauczycieli „Studia z Teorii Wychowania” nr 3/2016
  • Innowacyjne kształcenie nauczycieli na przykładzie modelu singapurskiego „Studia z Teorii Wychowania” nr 4/2016
  • Znaczenie kształcenia społeczno-emocjonalnego w rozwijaniu kluczowych kompetencji współczesnych nauczycieli (2017). W: S. T. Kwiatkowski, D. Walczak (red.) Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela. Aspekty teoretyczne i praktyczne. (s. 125-158). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  • Between submission and independence – locus of control as a factor determining the choosing of the teaching profession and teacher efficacy (2017). W: J. Bałachowicz, K. Nowak-Fabrykowski, Z. Zbróg (red.) International trends in preparation of early childhood teachers in a changing world. (s. 250-283). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  • Kształcenie społeczno-emocjonalne nauczycieli szkół podstawowych – fakultatywność czy obligatoryjność? (2017). W: J. Madalińska-Michalak (red.) O nową jakość edukacji nauczycieli. (s. 327-349). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Wsparcie dla początkujących nauczycieli. Analiza programów wprowadzających do zawodu nauczyciela. (2018). W: R. Nowakowska-Siuta, K. Dmitruk-Sierocińska (red.) Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej. (s. 161-186). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  • Kształcenie społeczno-emocjonalne uczniów i nauczycieli w kontekście polityki migracji. (2017). W: J. Madalińska-Michalak, N. G. Pikuła, K. Białożyt (red.) Edukacja i Praca Nauczyciela: ciągłość-zmiana-konteksty. (s. 215-244). Kraków: Wydawnictwo „Scriptum”.
  • Czynniki warunkujące radzenie sobie nauczycieli szkół podstawowych z wyzwaniami zawodowymi – relacja z badań, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” nr 4/103/2018, s. 90-107.
  • Stopień awansu zawodowego nauczycieli szkół podstawowych a poziom ich  inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych, „Studia z Teorii Wychowania” nr 3/2018, s. 105-154.
  • Radzenie sobie ze stresem w zawodzie nauczyciela – raport z badań, „Annales
    Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia” nr 3/2018, s. 133-162.
  • Właściwa rekrutacja do zawodu nauczyciela jako przejaw odpowiedzialności za losy przyszłych pokoleń (2019), w: (red.) R. Nowakowska-Siuta, T. J. Zieliński (red.), Odwaga odpowiedzialności. Demokratyczne przemiany życia społecznego w refleksji pedagogicznej. (s. 169-201). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
  • Pozytywny klimat emocjonalny sali lekcyjnej jako czynnik chroniący dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przed dystresem (2020), w: (red.) M. Cywińska, Dziecko w sytuacjach stresowych. (s. 39-76). Poznań: Wydawnictwo UAM.
  • Stres nauczycieli w kontekście pandemii koronawirusa COVID-19 – perspektywa relacji nauczyciel-uczeń, „Studia z Teorii Wychowania” nr 3/2021, s. 45-70; DOI: 10.5604/01.3001.0015.4820
  • Stan niepewności w przededniu podjęcia pracy. Czy osobowość wpływa na poziom poczucia własnej skuteczności kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji?, w: J. L. Pękala, K. Białożyt-Wielonek (red.), Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2021, s. 11-28. ISBN 978-83-235-5095-2.
  • Relationship between religiousness and mental health, „Studia z Teorii Wychowania” nr 4/2021, s. 9-25; DOI: 10.5604/01.3001.0015.6015 –(Współautorka artykułu:  prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta)
  • Stres zawodowy nauczycieli – mechanizmy, uwarunkowania, strategie przeciwdziałania, w: (red.) K. Białożyt-Wielonek, Wybrane aspekty funkcjonowania rynku pracy w czasie pandemii COVID-19. Inspiracje dla pedagogiki, Wydawnictwo „Scriptum”, Kraków 2022, s. 13-49, ISBN 978-83-66812-83-3.
  • Teachers’ self-efficacy from the perspective of the Five-Factor Theory of Personality, „Studia z Teorii Wychowania” nr 4/2022, s. 109-124; DOI: 10.5604/01.3001.0016.1640
  • Pedeutology and hermeneutic pedagogy: Encounter between teacher and student in light of the concept of vocational fit, „Studia z Teorii Wychowania” nr 4/2023, s. 125-148; DOI: 10.5604/01.3001.0054.1199

Monografie:

  • Uwarunkowania skuteczności zawodowej kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Naukowe ChAT, Warszawa 2018.
  • Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata, Difin, Warszawa 2021 – monografia współautorska – Aneta Jegier, Stefan T. Kwiatkowski, Beata Szurowska

Najważniejsze wystąpienia konferencyjne:

  • Research, Policy and Practice in Teacher Education in Europe – 6th Annual Conference of Teacher Education Policy in Europe (TEPE) Network – 17-19.05.2012 r. w Warszawie (Ośrodek Rozwoju Edukacji); organizatorzy: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, DG Edukacja i Kultura, Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego; tytuł wystąpienia: „Choosing the teaching profession – research results”;
  • International Education Academic Conference. Emphasis on Early Childhood Education – międzynarodowa konferencja edukacyjna – 24-25.11.2014 r. w Warszawie (Chrześcijańska Akademia Teologiczna); organizator – Wydział Pedagogiczny Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej; tytuł wystąpienia: „Higher education system in Poland”.
  • Closer to Each Other – Education and Dialogue in a Culturally Composite Group – międzynarodowa konferencja edukacyjna – 9.11.2015 r. w Warszawie (Chrześcijańska Akademia Teologiczna); organizator – Wydział Pedagogiczny Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej; tytuł wystąpienia: “Innovations in the modern teacher training system in the context of shaping emotional intelligence and social competences”.
  • Nauczyciel wspierający i wspierany. Rola umiejętności interpersonalnych w pracy nauczyciela – 16.12.2016 r., konferencja zorganizowana przez Katedrę Socjologii Zmiany Społecznej Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; tytuł wystąpienia: „Znaczenie kształcenia społeczno-emocjonalnego w rozwijaniu kluczowych kompetencji współczesnych nauczycieli”.
  • Edukacja i Praca Nauczyciela – Perspektywy i Inspiracje­ – 6.11.2017 r. – konferencja zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Pedagogiczne oraz Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie; miejsce konferencji Uniwersytet Pedagogiczny; tytuł wystąpienia: „Kompetencje społeczno-emocjonalne w przygotowaniu zawodowym współczesnych nauczycieli”;
  • Kształtowanie i ocena kompetencji społecznych w kontekście potrzeb rynku pracy – 1.12.2017 r. – konferencja zorganizowana przez Katedrę Pedagogiki Pracy i Andragogiki Wydziału Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; udział w panelu dyskusyjnym pt: „Kształtowanie kompetencji społecznych w praktyce edukacyjnej”;
  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa – Uniwersalizm Pracy Ludzkiej. Praca jako Wyznacznik Egzystencji Człowieka­ – 24-25.05.2018 r. – konferencja zorganizowana przez Instytut Pracy Socjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; tytuł wystąpienia: „Predyspozycje do zawodu nauczyciela w świetle teorii osobowości”;
  • Poza dyskursem nauczania. Kierunki zmian teorii i praktyki wczesnej edukacji – 15-16.11.2018 r. – ogólnopolska konferencja naukowa z udziałem gości zagranicznych zorganizowana przez Zakład Wczesnej Edukacji Wydziału Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; referat w sesji plenarnej – tytuł wystąpienia: „Kompetencje społeczno-emocjonalne w procesie kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji”;
  • Nauczycielskie konotacje pracy ludzkiej­ – 30.11.2018 r. – konferencja naukowa zorganizowana przez Katedrę Pedagogiki Pracy i Andragogiki Instytutu Pedagogiki w Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; tytuł wystąpienia: „Charakterystyka kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji – diagnoza stanu”,
  • Szkoła i nauczyciel. Osiągnięcia-dylematy-perspektywy – 27-28.05.2019 – ogólnopolska konferencja naukowa zorganizowana przez Uniwersytet Zielonogórski, Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Uniwersytet Pedagogiczny, Uniwersytet Opolski oraz Uniwersytet Białostocki (konferencja odbyła się w Łagowie Lubuskim); tytuł wystąpienia: „Przygotowanie zawodowe kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji – raport z badań”,
  • Odwaga odpowiedzialności. Pedagogiczne pytania, refleksje i krytyczne analizy dotyczące znaczenia demokracji we współczesnym świecie – 13-14.06.2019 r. – konferencja naukowa zorganizowana przez Wydział Pedagogiczny Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej przy wsparciu Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) (konferencja odbyła się w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie); tytuł wystąpienia: „Właściwa rekrutacja do zawodu nauczyciela jako przejaw odpowiedzialności za losy przyszłych pokoleń”; członek komitetu organizacyjnego konferencji,
  • XXVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej – 19-20.11.2020 – konferencja naukowa zorganizowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Warszawie i Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie; tytuł wystąpienia: „Diagnoza czynników warunkujących zawodową skuteczność kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji – perspektywa osobowości, inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych”,
  • Nauczyciel i jego praca wobec wyzwań współczesności – 14.04.2021 – konferencja naukowa zorganizowana przez Katedrę Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii w Instytucie Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego); tytuł wystąpienia: „Zachowania w obliczu presji: ‘gotowość do przeciwstawiania się’ kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji – perspektywa różnic indywidualnych”; członek Komitetu Naukowego konferencji.
  • V Ogólnopolska Konferencja Naukowa Szkoła i Nauczyciel w Obliczu Zmian Społecznych i Edukacyjnych dedykowana Jubileuszowi Pracy i Działalności Naukowej Prof. Zw. Dr. Hab. Mirosława J. Szymańskiego­ – 6-7.09.2021 – konferencja zorganizowana przez Uniwersytet Zielonogórski, Uniwersytet Pedagogiczny, Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Uniwersytet Opolski, Uniwersytet w Białymstoku, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Akademię WSB w Dąbrowie Górniczej (konferencja odbyła się w Łagowie Lubuskim); tytuł wystąpienia: „Kandydaci na nauczycieli wczesnej edukacji w obliczu wpływu społecznego – między oporem a uległością”
  • Effect of Religion on the Physical and Mental Health (DİNİN FİZİKSEL VE ZİHİNSEL SAĞLIK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ) – międzynarodowa konferencja (Multiplier Event – Yaygınlaştırma Konferansı) podsumowująca projekt TORAL realizowany w ramach programu Erasmus Plus – 7.06.2022 – Kayseri (Turcja) – organizator: Uniwersytet Erciyes w Kayseri; tytuł wystąpienia: „TORAL piloting program in Poland – assumptions, preparations, implementation and outcome”.
  • Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Kompetencje Międzykulturowe. Transgresje – 25-26.04.2023 r. – konferencja naukowa zorganizowana przez Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej (konferencja odbyła się w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie); tytuł wystąpienia: „Kształcenie społeczno-emocjonalne uczniów i nauczycieli w kontekście problematyki migracji”
  • Change. Development – 8-10.05.2023 r. – międzynarodowa konferencja naukowa zorganizowana przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie tytuł wystąpienia (referatu w sesji plenarnej): „Teachers’ sense of self-efficacy – theoretical and practical aspects”; członek komitetu naukowego konferencji.
  • VI Ogólnopolska Konferencja z cyklu Szkoła i Nauczyciel na temat „Rozwój nauczyciela i rozwój szkoły” – 15-16.05.2023 r. – konferencja zorganizowana przez Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet w Białymstoku, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Opolski, Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Akademię WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytet Zielonogórski (główny organizator) (konferencja odbyła się w Łagowie Lubuskim); tytuł wystąpienia: „Poczucie własnej skuteczności nauczycieli z perspektywy Pięcioczynnikowej Teorii Osobowości”; moderator sekcji (wspólnie z prof. dr hab. Małgorzatą Cywińską i prof. Sławomirem Tuszem, prof. AWSB) pt. Uwarunkowania wewnątrzszkolne rozwoju szkoły
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram