Ułatwienia dostępu

PEDAGOGIKA RELIGII I KULTURY W PERSPEKTYWIE SOCJALIZACJI I EGZYSTENCJALNYCH POTRZEB UCZNIÓW

11.05.2023 | OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWO-METODYCZNA POŁĄCZONA Z IX EKUMENICZNYM FORUM KATECHETYCZNYM

MIEJSCE KONFERENCJI: CHRZEŚCIJAŃSKA AKADEMIA TEOLOGICZNA, UL. BRONIEWSKIEGO 48, 01-771 WARSZAWA
FORMA HYBRYDOWA: PLATFORMA KOMUNIKACYJNA ZOOM

9.30-10.00 – Rejestracja uczestników
10.00 – 10.15 – OTWARCIE

dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT | prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, dziekan WNS ChAT
bp Andrzej Malicki, Prezes PRE (tbc) | ks. dr Piotr Nowak, Rektor WSTS

10.15-12.15 – SEKCJA I

Pedagogika religii i kultury wobec realizacji celów całościowego, integralnego wszechstronnego kształcenia człowieka
Moderator: dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT

  1. Ks. dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT, Religia w szkole jako przedmiot obligatoryjny. Wyzwania pedagogiczne
  2. Ks. dr hab. Stanisław Chrobak, prof. UKSW, Odnowa nauczania i pełnej formacji człowieka z perspektywy „Veritatis Gaudium” papieża Franciszka
  3. Dr hab. Marek Rembierz, prof. UŚ, Perspektywy porównawczej pedagogiki religii w kontekście edukacji międzykulturowej
  4. Dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT, Pokój jako potrzeba człowieka i wyzwanie edukacyjne

Dyskusja

12.15-13.00 – PRZERWA OBIADOWA

13.00-14.30 – SEKCJA II

Socjalizacja i edukacja religijna uczniów cudzoziemskich – rozwiązania teoretyczne i praktyczne
Moderator: dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT

  1. Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT, Wojna, śmierć i cierpienie jako doświadczenie graniczne – egzystencjalne wyzwania i problemy współczesnego człowieka
  2. Ks. dr Grzegorz Giemza, Trudności w integracji dzieci cudzoziemskich związane z różną socjalizacją na podstawie grupy dzieci uchodźców z Ukrainy w środowisku szkolnym
  3. Ks. dr Doroteusz Sawicki, Kursy języka polskiego jako integracyjna działalność ELEOS względem uchodźców wojennych z Ukrainy
  4. Dr Joanna Kluczyńska, Różnorodność kulturowa społeczności szkolnej jako punkt wyjścia dla kształtowania postaw otwartości i szacunku dla człowieka
  5. Agata Śmierzyńska, Socjalizacja i edukacja religijna uczniów ukraińskich na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 9  w Krakowie

Dyskusja

14.30-15.00 – PRZERWA KAWOWA

15.00-16.30 – SEKCJA III

Konsekwencje dydaktyczne w odwołaniu do socjalizacyjnych i egzystencjalnych potrzeb uczniów
Moderator: ks. dr Artur Aleksiejuk

  1. Ks. dr Artur Aleksiejuk, Socjalno-wychowawcze wspomaganie rodziny w nurcie PSR
  2. Dr Aneta Rayzacher-Majewska, Rola zabawy w realizacji celów i zadań socjalizacji uczniów
  3. Dr Elżbieta Bednarz, Realizacja socjalizacyjnych i egzystencjalnych potrzeb ucznia w okresie adolescencji podczas lekcji religii zielonoświątkowej. Analiza programowa
  4. Dr Joanna Koleff-Pracka, Konflikt w kulturze szkoły jako wyzwanie pedagogiczne w rzeczywistości postpandemicznej
  5. Marek Szałajski, Budzenie olbrzyma. O działaniach twórczych rozbudzających potencjał jednostki na przykładzie pracy w Schronisku dla Nieletnich i Zakładzie Poprawczym w Falenicy oraz w Pracowni Działań Twórczych Azyl-art w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

Dyskusja

16.30-17.00 – PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE

PROGRAM – PEDAGOGIKA RELIGII I KULTURY W PERSPEKTYWIE SOCJALIZACJI I EGZYSTENCJALNYCH POTRZEB UCZNIÓW

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram