Stanowisko: adiunkt w grupie badawczo-dydaktycznej
Funkcja: pełnomocnik Rektora ChAT ds. USOS
prodziekan Wydziału Nauk Społecznych
Jednostka: Katedra Pedagogiki Dorosłych i Socjologii Edukacji
E-mail: i.kochan@chat.edu.pl
Kariera naukowa:
- doktorat: nauki humanistyczne, pedagogika, 2005, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
- magisterium: pedagogika, 1995, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
Zainteresowania naukowe:
geragogika, nowoczesne technologie w nauczaniu, działalność opiekuńcza PAKP
Granty i projekty badawcze:
- „Starość w percepcji nauczycieli języka polskiego”, projekt badawczy realizowany w ramach działalności statutowej ChAT
- „Wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej”, projekt badawczy realizowany w ramach działalności statutowej ChAT
Osiągnięcia naukowe (nagrody, wyróżnienia za działalność naukową):
- 2015 Brązowy Krzyż Zasługi
- 2009 Medal Komisji Edukacji Narodowej
Pełnione funkcje, w tym przynależność do stowarzyszeń naukowych:
- Członek Siedleckiego Towarzystwa Naukowego
- Od 2004 roku sekretarz Ogólnopolskiego Konkursu Polonistycznego „ Z poprawną polszczyzną na co dzień”
Współpraca międzynarodowa:
- 2016– udział w programie Erasmus + , Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement, Uniwersytet w Pardubicach
- 2022– udział w programie Erasmus + , Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement, Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra w Pradze.
- 2023– udział w programie Erasmus + , Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement, Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra w Pradze.
Działalność organizacyjna:
- Organizacja procesu wdrożenia Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów w ChAT
Działalność pozanaukowa , w tym popularyzatorska:
- Stała współpraca z Diecezjalnym Centrum Kultury Prawosławnej w Siedlcach
Najważniejsze publikacje naukowe:
- Between integration and assimilation. Ukrainian students in Polish schools
- Wychowawczy aspekt funkcjonowania pomników. Przykład Wilna
- Skutki migracji ekonomicznej Polaków dla funkcjonowania rodziny – wybrane aspekty
- Women in the Covid-19 Pandemic: the Psychosocial State of Female Students in Poland.
- Distance learning in Polish secondary schools: Students’ opinions during the Covid-19 pandemic
- Difficulties in the functioning of „emerging adult” university students in Poland during the Covid-19 pandemic.
- Satysfakcja z życia studentów w czasie edukacji zdalnej w Polsce a deklarowana wiara w Boga
- Edukacja prawosławna na terenie miasta Siedlce