Wirtualna rzeczywistość (VR) daje unikalną możliwość doświadczania złożoności świata. W wielu dziedzinach nauki dzięki VR możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie skomplikowanych doświadczeń, zabiegów, symulacji. Nic dziwnego, że te nowoczesne metody edukowania wchodzą do szkół. W naszym wydziale chcemy również odpowiedzieć na wyzwania nowoczesności i kształcić przyszłych pedagogów w sposób nowoczesny, tak, by potrafili zachęcić dzieci do nauki.
Chcemy pokazać, że nowoczesne technologie służą nie tylko rozrywce, ale także mogą uczyć i trenować umiejętności.
Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości w warunkach szkolnych to u nas jeszcze nowość. Jednak na świecie tak nowoczesne rozwiązania są z powodzeniem wykorzystywane w edukacji zarówno na poziomie podstawowym, w szkołach średnich, jak i na uczelniach wyższych.
Sceptycy twierdzą, że współcześnie dzieci nadmiernie uciekają w wirtualny świat i wycofują się z życia społecznego, a szkoła powinna temu przeciwdziałać. To prawda, lecz warto także podkreślić, że komputer, gogle, oprogramowanie – to jedynie narzędzia, z których można korzystać w sposób racjonalny lub nieracjonalny. Dobrze opracowany program pozwala uczniom być w wirtualnej rzeczywistości razem, w grupie. Tak samo jak w rzeczywistym eksperymencie jedna osoba wykonuje zadania, a klasa może obserwować, komentować, podpowiadać, czyli współpracować.
Pracownia VR w Wydziale Nauk Społecznych to doskonale wyposażone i wciąż rozwijające się miejsce innowacji dydaktycznych.