Projekty badawcze realizowane w ramach programów Narodowego Centrum Nauki:
- Projekt badawczy NCN – Nr 2016/23/B/HS6/03898 w trakcie realizacji:
Być uczniem podczas edukacyjnej rewolucji: Poznawcze i pozapoznawcze konsekwencje reformy edukacji 2017
Kierownik projektu: dr hab. Maciej Karwowski - Projekt badawczy NCN – Nr DEC-2011/03/B/HS6/01839 zrealizowany w 2015:
Racjonalność kształcenia szkolnego w perspektywie „interesów poznawczych” jego uczestników
Kierownik projektu: dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT
Wykonawcy: prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski, dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, prof. ChAT, dr hab. Maciej Karwowski, prof. APS
Publikacje:
Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.
Bogusław Milerski, Maciej Karwowski, Racjonalność procesu kształcenia. Teoria i badanie. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2016. - Projekt badawczy NCN-Nr 0111/B/H03/2011/40 zrealizowany w 2013:
Uspołecznienie szkolnictwa publicznego w III RP
Kierownik projektu: prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski
Publikacja: Bogusław Śliwerski: Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013. - KA204-073981: „Training on religion as a lever towards mental and physical health” (TORAL). Projekt będzie trwać 24 miesiące. Koordynatorem projektu ze strony ChAT jest dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, prof. ChAT, wykonawcami prof. Tadeusz Jacek Zieliński oraz dr hab. Stefan Tomasz Kwiatkowski. W projekcie uczestniczą również:
- Projekty badawcze realizowane w 2023 r.
Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Przygotowanie do zawodu młodych pedagogów w Polsce i Izraelu zagadnienia porównawcze
Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Młodzi imigranci w Polsce – funkcjonowanie w środowisku lokalnym
Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Strategie afiliacyjne uczniów wyznania ewangelickiego w środowisku szkolnym. Badania jakościowe
Dr Joanna Lewczuk Duchowość a zachowania zdrowotne sportowców amatorów.
Prof. Tadeusz J. Zieliński Status dyskursu politycznego w dydaktyce szkoły wyższej - Projekty badawcze realizowane w 2022 r.
Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Kontekst historyczny w pedagogice porównawczej – zagadnienia metodologiczne i rekonstrukcje dyskursu
Prof. dr hab. Tadeusz J. Zieliński Wypowiedzi światopoglądowe w placówkach oświatowych w perspektywie orzecznictwa sądowego
Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Funkcjonowanie dzieci ze zróżnicowanym kontekstem kulturowo-narodowościowym w nowych miejscach pobytu – na przykładzie uchodźców ukraińskich w Polsce
Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania ilościowe
Dr Elżbieta Bednarz Edukacja religijna w perspektywie socjalizacji i egzystencjalnych potrzeb uczniów
Dr Izabela Kochan Asymilacja dzieci ukraińskich w szkole publicznej w Polsce. Rekonstrukcja procesu i jego uwarunkowania w perspektywie badań jakościowych
Dr Anna Walczak Role społeczne i system wartości wschodzących dorosłych
Mgr Elżbieta Byrtek Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania jakościowe - Projekty badawcze realizowane w 2021 r.
Dr Izabela Kochan, Dr J. Lewczuk, Dr Anna Walczak Women in the Covid – 19 pandemic: the psychosocial situation of female students in Poland
Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Casus Andersa Breivika. Analiza wyselekcjonowanych wymiarów
Dr hab. Agnieszk Piejka, prof. ChAT Rola wychowania przez sztukę w budowania pokoju. Na przykładzie międzynarodowych działań edukacyjnych ze studentami
Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Religious education in Poland in context of praxeological thinking concernirig school learning / Nauka religii w Polsce w kontekście punktowanymi publikacjami w prakseologicznego myślenia o edukacji szkolnej
Dr hab. Bogusław Milerski, prof. dr hab. Tadeusz J. Zielinski Zasada bezstronność światopoglądowej państwa i jej implikacje pedagogiczne w kontekście edukacji szkolnej w Polsce
Dr Rafał Bodarski Aspiracje uczniów w kontekście modelu doradztwa zawodowego realizowanego w szkole - Projekty badawcze realizowane w 2020 r.
Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Metafory w rozumieniu świata społecznego (Podręcznik)
Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Partycypacja społeczna jako czynnik kształtujący fenomen fińskiej oświaty i szkolnictwa wyższego
Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji? (część 2) - Projekty badawcze realizowane w 2019 r.
Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski, Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji
Ks. dr hab. prof. ChAT Mirosław Michalski, W poszukiwaniu teologicznego uzasadnienia edukacji proekologicznej
Dr Elżbieta Aleksiejuk, Personalizm pedagogiczny Wasilija W Zieńkowskiego (1881 – 1962)
Ks. dr Artur Aleksiejuk, Status człowieka przed urodzeniem w judaizmie: od starożytności do czasów współczesnych
Dr Joanna Lewczuk, W poszukiwaniu czynników związanych ze skłonnością do prowadzenia zdrowego stylu życia. Czy osobowość determinuje zachowania zdrowotne sportowców amatorów - Projekty badawcze zrealizowane w 2018 r.
Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Socjologia emocji: duma i wstyd. Casus Andersa Behringa Breivika
Dr hab. prof. ChAT Renata Nowakowska-Siuta: Społeczne rekonstrukcje idei niemieckiego uniwersytetu neohumanistycznego
Dr Karina Szafrńska: Cele życiowe wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
Dr Agnieszka Piejka: Kultura pokoju jako wyzwanie edukacyjne
Dr Stefan Tomasz Kwiatkowski: Uwarunkowania skuteczności zawodowej kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji - Projekty badawcze zrealizowane w 2017 r.
Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Fenomenologia wstydu i wstrętu na przykładzie domowych opiekunów krewnych starych, termalnie chorych
Dr Joann Lewczuk: Związek orientacji społecznych z percepcją mimicznych ekspresji emocjonalnych i postrzeganiem ludzi
Ks. dr Artur Aleksiejuk: Problematyka antropologiczna w rosyjskiej refleksji pedagogicznej w połowie XIX wieku - Projekty badawcze zrealizowane w 2016 r.
Dr Rafał Bodarski: Kulturowe aspekty w procesie doradztwa zawodowego oraz adaptacji do pracy azylantów i uchodźców
Dr Joanna Lewczuk: Specyfika rozpoznawania zdegradowanych ekspresji mimicznych przy wykorzystaniu techniki morfingu - Projekty badawcze zrealizowane w 2015 r.
Dr Rafał Bodarski: Mobbing we współczesnej szkole – diagnoza, uwarunkowania zjawiska oraz sposoby zapobiegania
Mgr Elżbieta Aleksiejuk: Podstawy teoretyczne systemu pedagogicznego Wasilija W. Zieńkowskiego
Dr Izabela Kochan: Wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej - Projekty badawcze zrealizowane w 2014 r.
Mgr Elżbieta Byrtek: Nauczanie konfirmacyjne w Polsce – europejska perspektywa porównawcza
Dr Izabela Kochan: Starość w percepcji nauczycieli języka polskiego - Projekty badawcze zrealizowane w 2013 r.
Dr hab. prof ChAT Renata Nowakowska-Siuta: Konstruktywizm pedagogiczny – koncepcja Lwa S. Wygotskiego i jej praktyczne implikacje we wczesnej edukacji dzieci zdolnych
Dr Rafał Bodarski: Kryzys tożsamości w kontekście przemian społeczno-kulturowych, jako źródło wyzwań dla młodych dorosłych - Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2017
Dr Stefan Kwiatkowski: Diagnoza przygotowania kandydatów na nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z perspektywy własności wewnętrznych warunkujących zawodową efektywność w pracy z dziećmi i młodzieżą - Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2016
Dr Stefan Kwiatkowski: Umiejscowienie kontroli i styl radzenia sobie ze stresem jako czynniki warunkujące motywację do zmiany i poziom stresu nauczycieli - Projekty badawcze zrealizowane przez młodych naukowców w 2014
Dr Stefan Kwiatkowski: Osobowość zawodowa, inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne studentów pedagogiki jako czynniki warunkujące przyszły sukces w zawodzie nauczyciela