Ułatwienia dostępu

PROJEKTY BADAWCZE

Projekty badawcze realizowane w ramach programów Narodowego Centrum Nauki:

  • Projekt badawczy NCN – Nr 2024/08/X/HS6/00775: 

Trajektorie przejścia od adolescencji do dorosłości. Pilotaż badania longituidalnego;

Kierownik projektu: dr Anna Walczak

  • Projekt badawczy NCN – Nr 2016/23/B/HS6/03898:

Być uczniem podczas edukacyjnej rewolucji: Poznawcze i pozapoznawcze konsekwencje reformy edukacji 2017; 

Kierownik projektu: dr hab. Maciej Karwowski

  • Projekt badawczy NCN – Nr DEC-2011/03/B/HS6/01839 zrealizowany w 2015:

Racjonalność kształcenia szkolnego w perspektywie „interesów poznawczych” jego uczestników;

Kierownik projektu: dr hab. Bogusław Milerski, prof. ucz

Wykonawcy: prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski, dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, prof. ChAT, dr hab. Maciej Karwowski, prof. APS

Publikacje:

Renata Nowakowska-Siuta, Bogusław Śliwerski, Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.

Bogusław Milerski, Maciej Karwowski, Racjonalność procesu kształcenia. Teoria i badanie. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2016.

  • Projekt badawczy NCN-Nr 0111/B/H03/2011/40 zrealizowany w 2013:

Uspołecznienie szkolnictwa publicznego w III RP; Kierownik projektu: prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski; Publikacja: Bogusław Śliwerski: Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.

Projekty badawcze realizowane w ramach programów UE:

KA204-073981: „Training on religion as a lever towards mental and physical health” (TORAL). Projekt będzie trwał 24 miesiące. Koordynatorem projektu ze strony ChAT była prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta, wykonawcami prof. Tadeusz Jacek Zieliński oraz dr hab. Stefan Tomasz Kwiatkowski. W projekcie uczestniczyli również:

  • Erciyes University, Kayseri;
  • Gazi Universitesi, Ankara;
  • Orthodox Academy of Crete, Chania
  • Sdruzenije na Raboteshtite s Hora s Uvrezhdaniya, Plovdiv,
  • PhoenixKM BVBA, Kortemark.

Uczelniane projekty badawcze:

Projekty badawcze realizowane w 2024 r.

  • Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Casus Andresa Breivika. Analiza wyselekcjonowanych wymiarów
  • Prof. dr hab. Tadeusz J. Zieliński Edukacja obywatelska w działalności wspólnot religijnych. Potencjał – problemy – postulaty
  • Ks. dr hab. Bogusiaw Milerski, prof. ucz.
  • Innowierca w środowisku szkolnym. Analiza bibliografii i dyskursu w tradycji niemieckojęzycznej
  • Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ucz. Prace badawcze programu matury międzynarodowej IB MYP jako wzór dla systemu szkolnej edukacji w Polsce
  • Dr Anna Walczak Autonomia i środowisko wychowawcze wschodzących dorosłych
  • Dr Renata Ernst-Milerska Protestancki profil wyznaniowy szkoły jako kwestia pedagogiczna. Analiza dyskursu niemieckiego
  • Dr Joanna Lewczuk Osobowościowe korelaty zachowań zdrowotnych kobiet trenujących rekreacyjnie. Kontekst pedagogiki zdrowia

 

Projekty badawcze realizowane w 2023 r.

  • Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Przygotowanie do zawodu młodych pedagogów w Polsce i Izraelu zagadnienia porównawcze
  • Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Młodzi imigranci w Polsce – funkcjonowanie w środowisku lokalnym
  • Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Strategie afiliacyjne uczniów wyznania ewangelickiego w środowisku szkolnym. Badania jakościowe
  • Dr Joanna Lewczuk Duchowość a zachowania zdrowotne sportowców amatorów.
  • Prof. Tadeusz J. Zieliński Status dyskursu politycznego w dydaktyce szkoły wyższej

 

Projekty badawcze realizowane w 2022 r.

  • Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Kontekst historyczny w pedagogice porównawczej – zagadnienia metodologiczne i rekonstrukcje dyskursu
  • Prof. dr hab. Tadeusz J. Zieliński Wypowiedzi światopoglądowe w placówkach oświatowych w perspektywie orzecznictwa sądowego
  • Dr hab. Edyta Januszewska, prof. ChAT Funkcjonowanie dzieci ze zróżnicowanym kontekstem kulturowo-narodowościowym w nowych miejscach pobytu – na przykładzie uchodźców ukraińskich w Polsce
  • Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania ilościowe
  • Dr Elżbieta Bednarz Edukacja religijna w perspektywie socjalizacji i egzystencjalnych potrzeb uczniów
  • Dr Izabela Kochan Asymilacja dzieci ukraińskich w szkole publicznej w Polsce. Rekonstrukcja procesu i jego uwarunkowania w perspektywie badań jakościowych
  • Dr Anna Walczak Role społeczne i system wartości wschodzących dorosłych
  • Mgr Elżbieta Byrtek Zajęcia konfirmacyjne w percepcji uczniów. Badania jakościowe

 

Projekty badawcze realizowane w 2021 r.

  • Dr Izabela Kochan, Dr J. Lewczuk, Dr Anna Walczak Women in the Covid – 19 pandemic: the psychosocial situation of female students in Poland
  • Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Casus Andersa Breivika. Analiza wyselekcjonowanych wymiarów
  • Dr hab. Agnieszk Piejka, prof. ChAT Rola wychowania przez sztukę w budowania pokoju. Na przykładzie międzynarodowych działań edukacyjnych ze studentami
  • Dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT Religious education in Poland in context of praxeological thinking concernirig school learning / Nauka religii w Polsce w kontekście punktowanymi publikacjami w prakseologicznego myślenia o edukacji szkolnej
  • Dr hab. Bogusław Milerski, prof. dr hab. Tadeusz J. Zielinski Zasada bezstronność światopoglądowej państwa i jej implikacje pedagogiczne w kontekście edukacji szkolnej w Polsce
  • Dr Rafał Bodarski Aspiracje uczniów w kontekście modelu doradztwa zawodowego realizowanego w szkole

 

Projekty badawcze realizowane w 2020 r.

  • Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin Metafory w rozumieniu świata społecznego (Podręcznik)
  • Prof. dr hab. Renata Nowakowska-Siuta Partycypacja społeczna jako czynnik kształtujący fenomen fińskiej oświaty i szkolnictwa wyższego
  • Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski  Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji(część 2)

 

Projekty badawcze realizowane w 2019 r.

  • Dr hab. prof. ChAT Marek Piotrowski, Czy zmiany wprowadzone w powiecie kwidzyńskim maja charakter lokalnej reformy systemy edukacji
  • Ks. dr hab. prof. ChAT Mirosław Michalski, W poszukiwaniu teologicznego uzasadnienia edukacji proekologicznej
  • Dr Elżbieta Aleksiejuk, Personalizm pedagogiczny Wasilija W Zieńkowskiego (1881 – 1962)
  • Ks. dr Artur Aleksiejuk, Status człowieka przed urodzeniem w judaizmie: od starożytności do czasów współczesnych
  • Dr Joanna Lewczuk, W poszukiwaniu czynników związanych ze skłonnością do prowadzenia zdrowego stylu życia. Czy osobowość determinuje zachowania zdrowotne sportowców amatorów

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2018 r.

  • Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Socjologia emocji: duma i wstyd. Casus Andersa Behringa Breivika
  • Dr hab. prof. ChAT Renata Nowakowska-Siuta: Społeczne rekonstrukcje idei niemieckiego uniwersytetu neohumanistycznego
  • Dr Karina Szafrńska: Cele życiowe wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
  • Dr Agnieszka Piejka: Kultura pokoju jako wyzwanie edukacyjne
  • Dr Stefan Tomasz Kwiatkowski: Uwarunkowania skuteczności zawodowej kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2017 r.

  • Prof. dr hab. Elżbieta Czykwin: Fenomenologia wstydu i wstrętu na przykładzie domowych opiekunów krewnych starych, termalnie chorych
  • Dr Joann Lewczuk: Związek orientacji społecznych z percepcją mimicznych ekspresji emocjonalnych i postrzeganiem ludzi
  • Dr Stefan Kwiatkowski: Diagnoza przygotowania kandydatów na nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z perspektywy własności wewnętrznych warunkujących zawodową efektywność w pracy z dziećmi i młodzieżą
  • Ks. dr Artur Aleksiejuk: Problematyka antropologiczna w rosyjskiej refleksji pedagogicznej w połowie XIX wieku

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2016 r.

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2015 r.

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2014 r.

 

Projekty badawcze zrealizowane w 2013 r.

 

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram